11 grudnia 2019

Pani Bukowa, Pan Buk "Wielki ogarniacz życia we dwoje czyli jak być razem i się nie pozabijać" - recenzja



Tytuł: Wielki ogarniacz życia we dwoje
czyli jak być razem i się nie pozabijać
Autor: Pani Bukowa, Pan Buk
Wydawnictwo: Znak Literanova
Rok wydania: 2018
Liczba stron: 304


Na samym początku pozwolę sobie wyjaśnić pewną rzecz:
Tej książki się nie czyta – ją się pochłania!

„Wielki ogarniacz życia” już od jakiegoś czasu przewijał mi się w Internecie, jednak nigdy nie myślałam o nim w kategorii posiadania go w swojej domowej biblioteczce. Jak to się stało, że postanowiłam przygarnąć go jednak do swojego życia? Sprawa okazała się prostsza, niż można było przypuszczać: pewnego sobotniego popołudnia na targach książki w Katowicach stanęłam z ogarniaczem oko w ... kartkę. Jak to czasami mam w zwyczaju, otworzyłam go na losowej stronie i ujrzałam TO:




Wtedy wiedziałam, że ta książka wróci ze mną do domu, zresztą.. zupełnie jakby wiedziała, że tematyką jedzenia można przekonać mnie do wielu różnych rzeczy. 

Historia skupia się na przeżyciach Adriana Las i Beaty Bukowej, zaczynając się od chwili, w której ta dwójka trafia na siebie. Autorzy w przezabawny sposób poruszają tematy, z którymi spotyka się każdy z nas, który jest w związku – a przynajmniej ja z większością się spotkałam.

Pan Buk i Pani Bukowa pokazują nam m.in. jak zapomnieć o zasadach na pierwszej randce i jak nie prawić komplementów. Razem z nimi przeżywamy ich wspólny shopping i dowiadujemy się jakie daty są tak naprawdę ważne. Bohaterowie w zabawny sposób pokazują, jak przeżyć na weselu w stanie trzeźwym i jak zepsuć wspólny wieczór. Z książki dowiadujemy się również jak razem ze sobą mieszkać i nie przesadzić z podziałem obowiązków. Towarzyszymy bohaterowi, który staje przed trudnym wyborem farby do ścian oraz bohaterce, która uświadamia nam jak nie należy podsłuchiwać. Ostatecznie poznajemy wiele cennych rad, mianowicie jak się pogodzić i jak wyznać miłość nie używając słowa „kocham”. Tych zabawnych i jednocześnie życiowych sytuacji w książce jest oczywiście znacznie więcej, więc szczerze polecam sięgnąć po tą pozycję. 

Książka kupiła mnie przede wszystkim zabawnymi anegdotami, ale co najważniejsze bardzo życiowymi. Bohaterowie z poczuciem humoru i przymrużeniem oka  poruszają kwestie, z którymi niejednokrotnie zmagają się ludzie, którzy rozpoczynają swoją wspólną drogę życia. Dzięki tej książce można spojrzeć na pewne sytuacje z dystansem. Książka pozwala nam zrozumieć zachowania naszej drugiej połówki i spojrzeć na niektóre sytuacje jej oczami. 

Moja ocena: 10./10

1 komentarz: