25 lipca 2019

Jacek Galiński "Kółko się pani urwało" - recenzja

 Tytuł: Kółko się pan urwało
Autor: Jacek Galiński
Wydawnictwo: W.A.B
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 304

Dawno nie czytałam tak dobrej książki! Bohaterka jest babką twardą, zabawną i... cóż... wkurzającą do granic możliwości co w tym przypadku jest atutem książki i pozwala nam pokochać Panią Zofię jeszcze bardziej.

Starsza Pani wracając do domu odkrywa, że padła ofiarą kradzieży. Mając swoje własne zdanie na temat pracy policji, postanawia dziarsko sama rozprawić się z włamywaczem i przeprowadza własne śledztwo, wpadając tym samym w niezłe tarapaty.

Co prawda pewne zdarzenia momentami naruszają autentyczność fabuły, ale uważam, że to wcale nie przeszkadza, a wręcz dodaje smaczku.


"No cóż. Mój morderca wyglądał...całkiem dobrze. Jak na mordercę oczywiście. Było to dla mnie bardzo ważne. Jeżeli doszłoby do ostateczności, w co jeszcze nie do końca wierzyłam, to wolałabym zginąć z rąk porządnego zbira, a nie byle chłystka, prymitywa, idioty."


Główną zaletą książki są teksty, które bawią czytelnika już od pierwszych stron. W książce sporo się dzieje, bez zbędnego przynudzania - po raz pierwszy chętnie i bez znużenia czytałam opisy, które urozmaicone były nietuzinkowym sposobem myślenia głównej bohaterki. Autor częstuje nas w książce również ciekawymi zwrotami akcji, a końcówka.. na pewno Was zaskoczy.

Po stokroć polecam i gratuluję debiutu, z niecierpliwością oczekując na dalsze losy Pani Zofii ❤

Moja ocena: 10/10


3 komentarze:

  1. Jeśli faktycznie zasługuje na przeczytanie, to wpisuję na listę poszukiwań.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie, że trafiłam do Ciebie na bloga. Właśnie szukam jakiejś inteligentnej, a zabawnej książki i chyba znalazłam :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że książka się spodoba :) Polecam również 2 tom - recenzja także widnieje na blogu ;) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń